måndag 28 april 2014

Praktik

Jag praktiserade på 7 Eleven. Det fanns cirka 5 anställda eftersom arbetsplatsen var inte så stor alls. Jag vet inte hur mycket dom tjänade. Det var en väldigt bra stämning eftersom  det fanns inga svenskar och alla var unga. Jag trivdes väldigt bra eftersom jag kunde enkelt prata med de om dagen och till exempel vår kultur. Det var rätt så rent tycker jag. 

Det fanns inte så mycket problem men jag tyckte att jag jobbade mer än dom eftersom dom som stod i kassan inte hade så många kunder så dom pratade och drack kaffe istället för att hjälpa till. Det kändes bra men det var lite tråkigt eftersom jag fick alltid sluta tidigt, vid cirka klockan 11. Jag arbetade max 30minuter och sedan fick jag bara stå och kolla på eller stå lite vid kassan. Ett till problem  Ja, jag kan tänka mig bli fastanställd där. Skolan är självklart svårare än min praktik. Jag rekommenderar butiken till mina vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar